Välkommen hit!

Så kul att du kommer på besök :)


fredag 16 september 2016

Skriva av sig...

Jaa... jag vet inte i vilket hörn man ska börja...
Hela den här historien började förra året i typ april. Jag hade en vän som jag försökte hjälpa så mycket jag kunde. Hon stod utan bostad å skulle göra ett gammalt hus beboeligt.
En kille, som jag kallar för G, hörde av sig och erbjöd sin hjälp, då han hade läst eTT av mina många inlägg på fb där jag bett om hjälp.
Jättesnällt tyckte jag... han fixade kök m.m.
Vi umgicks lite grann. Dock inte så mycket då M precis blivit jättelurad av en annan kille som visa sig inte vara nån vidare kompis, så han ville just då inte knyta några nya kontakter.
Vid ett tillfälle hade vi grillkväll, vi hade bjudit på mat några gånger. Han frågade om han skulle köpa med sig nåt. Jag frågade om det var okej att han köpte med sig 6 cider och 2 öl som vi skulle dela på 4 pers. Det gick på typ 130 kr. Han bad att få tillbaks dessa 200 kr (!) Vid löning. Visst påminn mig bara. Ekonomin va kass, så kunde inte betala det just då.
Han sa till mig vid tillfällen då jag inte hade nåt. Och de som känner mig vet att jag har ett minne som inte är på topp...

G sa vid något tillfälle att han först var intresserad av min fd kompis som vi hjälpt. Sen av A... när han sa att han kollat in henne och skrivit till A redan innan vi pratade så fick jag lite olustkänslor då jag visste att G misshandlat och vart på sitt ex.
Så vänskapen tunnare ut.
Han förhörde A och andra gemensamma bekanta om vad jag sagt och inte sagt. Påstod att jag vart otrogen.
Vred på saker jag sagt eller inte sagt för att låta bli att trampa på vissa tår.
Även där vet de som känner mig att jag försöker vara rakt på sak utan att såra någon för mycket.

Iallafall så fortsätte detta i denna linje. Han körde in en flik mellan mig och A. Visste inte alls vart jag hade henne, visste bara att han läste igenom alla hennes sms och konversationer på fb m.m.

Försökte ljuga ihop om att jag skulle ge mig på en annan vän...
Hoppade på mig då jag blivit medbjuden på krogen när jag hade ont om pengar. En sak som händer kanske var 5e år, om ens det.
Och detta tjat om de 200 kr när jag inte hade dem
Ja, jag hade dåligt samvete, men blev även arg när jag från flera håll fick höra vilken opålitlig och lögnaktig människa jag var.
Till slut fick M nog och åkte ut med sina sista 200 kr för att kräva en ursäkt för all skit han snacka om mig.

Väl på plats fick han ingen ursäkt.  Tvärt om att han skulle passa sig amars skulle G skära halsen av våra barn.
M tände till och började knuffa G, fortsätter att tjata om en ursäkt som inte kommer...
Efter örfil och några knuffar får M nog, tar ett tag om Gs mun och trycker in pengarna i munnen på denne.
Så väldigt dumt gjort, det sa han själv. Men efter anmälan och på förhöret så erkände han vad han gjort.
Vår anmälan om hot mot barnen las ner!!
G bredde på med knytnävsslag, strypgrepp m.m. A stöttade detta både i förhör och i rättegången som var den 29e.
Dock blev allt värre under rättegången än vad som framkom under polisförhör.
Vi har utskrifter från förhör, ljudfil från rättegång. Samt skärmdumpar från konversationer, om någon är intresserad. Allt är offentliga handlingar nu, men jag skulle väl få skit om jag la ut allt här... igen...
M hade två vittnen på sin sida som stöttade hans version av vad som hände...
Tydligen blev G missnöjd med rättegångens utgång... Han hade yrkat på överkligen 30000 för sveda värk och förstörda kläder. Vilket i verkligheten var en gräsfläck på nacken/ryggen på hans t-shirt. Även detta fick vi bild på från polisen.
Så trots all skitsnack å alla lögner så tog A kontakt med mig för ett par veckor sedan och sa att hon brutit kontakten med G då han var elak, manipulativ m.m. Har fler som kan intyga detta också, som mina föräldrar och lillasyster. Men samma dag som rättegången tog hon hans parti. Åkte med honom, dit och hem...
Sen dess har de umgåtts varje dag. Känns som en riktig käftsmäll!

Iaf tog M rättegången med så stort lugn han kunde... och på hemvägen får han reda på att hans mamma ligger på intensiven efter två hjärtstillestånd.
Min mamo, Lillemor... min bästa vän! Vi åkte så fort vi kunde dit, hon var helt uppkopplad med slangar och dyl. Vi grät och kramade henne. På väg därifrån fick vi reda på att hon hade gått bort...
Allt detta på samma dag!
Efter det har allt varit kaos.
M fick sin dom i måndags. Samhällstjänst böter och vllkorligt.
Dumma nog trodde vi att vi kunde lämna detta bakom oss nu...
Idag fick M reda på hos polisen att de anmält honom för ytterligare 3 saker plus att det utfärdats kontaktförbud.
Jag nästan hoppas att detta går vidare också då det finns vittnen, 6 st (!) Till en av händelserna, en annan var JAG med, den tredje ska ha varit i rätten...

Om det inte vore nog med detta hörde As exmake av sig till min svåger och hotade via honom att M ska ge fan i hans ex, annars jävlar.

Har vi inte nog nu? Motanmäla får vi inte göra.
Respektlöst och i mina ögon rent sjukt att hålla på så här.

Nu har jag inte med alla detaljer i allt. För då skulle jag kunna hålla på att skriva i ett år till. Men fråga gärna om det är några frågetecken. Min hjärna är väldigt rörig just nu.
Fyyy för vissa!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar