Välkommen hit!

Så kul att du kommer på besök :)


söndag 4 april 2010

Glad påsk!

Glad påsk och god eftermiddag folket!
Sitter här hemma, med inte särskilt mycket lust att göra nånting. Varmt och kvavt är det, och det finns en hel del att göra, tex disk och sånt där skoj.
Luktar gott gör det oxå! I morse stängde jag in min skrikande kissemiss på toa, just för att slippa höra hans skrik, och för att få sova lite extra länge. Så glömde jag av honom där när han var tyst.
När jag väl kom på, så öppnade jag och han sprang ut när jag tittade. Visst hade pappersrullemarodören varit framme igen! Men jag blev arg lite för tidigt... När jag skulle plocka bort det såg jag att han hade strimlat pappret och lagt det i en prydlig hög över en annan, mer illaluktande hög. Uuuuuscha. Men han vart lite redig ändå ju :)

Igår var jag uppe hos familjen Larsson och firade påsk med dem, mina äldsta syskon+familjer, och lilla Lisbeth. Det var mycket trevligt, och en massa massa god mat!
Om man skulle börja skicka upp sina favoritrecept eller nåt här kanske... *funderar*. Trots magoperation är ju matlagning min stora hobby och det finns så mycket gott man vill dela med sig av.
Hur som haver var det mycket nice, dock försvann storebror lite väl tidigt på kvällen kan tyckas, men med allt jobbande så har jag full förståelse för att han vart trött. Hade skojsigt med alla barnen, och tog en del kort. De kommer hamna på min facebook så fort jag orkar lägga in dem :P (någonsin?)

Mjau va jag skulle vilja flytta härifrån. Ingen som har en gratisbostad till mig i närheten? Jag trivs bra ute på landet, men jag älskar inte min hyresvärd. Jag får seriöst ont i magen bara jag får syn på honom, och undviker honom som pesten. Det känns inte så jätteskoj nu när det börjar bli varmare ute och jag bara vill kunna sitta ute och slappa som ett as. Vill hyra ett litet hus nånstans mitt ute i ingenstans så man kan lyssna på sin skitmusik, och yla hur högt som helst utan att någon behöver bry sig.






Trots alla slaktade toarullar är Nisse världens mysigaste kelgris!


Nu ska jag försöka var lite granna nyttig innan gubben kommer hem. Blir troligen en tripp till sjukan för att besöka hans farmor som inte har så långt kvar. Skicka gärna en tanke till vår Vän där uppe, att hon inte ska behöva lida. Cancern har sitt grepp om henne och det rör sig bara om timmar.

Men... Må väl mina vänner. Lämna gärna nån kommentar.

Påskpussar å kramar!!

4 kommentarer:

  1. glad påsk!! kul att följa din blogg. tänker på er. har skikat en tanke till himmelen. Änglarna hör nog.

    hadde bäst!!
    puss och kram

    Livan

    SvaraRadera
  2. tack gumman! hoppas du har en fin helg! :)

    SvaraRadera
  3. Tråkigt men hoppas hon får gå bort snart så hon slipper lida! Vi hade en liten Molly här igår som smet så nu är det staketbygge på framsidan som gäller. Vill inte att det händer igen... Glad påsk på sig lilla sötnos och hoppas vi kan ses något. Om inte annat blir det väl till din födelsedag. Ja just det, rutan på bilen har en spricka till nu så vi måste byta den snart... Bajsbil!

    SvaraRadera
  4. neej, inte mera problem! sälj den fort som as å skaffa en normal familjebil. tom chrysler vart ju bättre, hahaha. Glad påsk! hoppas ni har haft mysigt! pussis

    SvaraRadera