Välkommen hit!

Så kul att du kommer på besök :)


tisdag 20 april 2010

Tisdag kväll

Hej och god kväll!
Jag sitter här å bara vrålnjuter av ljudet i mina nya (begagnade) högtalare och baslåda. Vad vore väl livet utan massa bra musik?
Det har vart en händelserik helg nu minsann. I fredags när jag skrev så hade vi röjt ur våra förråd här, men skräpet blev liggandes under trappan här ute. En hel del shit om man så säger!
Så tänkte vi att vi tar det som igår då, när vi ändå skulle hämta våran nya soffa. Och på lördag kväll efter jag kalasat och umgåtts med hela stora, underbara familjen, så åkte vi hem till josef och jag hjälpte honom och sabina att röja ut en massa shit från deras "förråd" på övervåningen. Vi höll på och plötsligt va klockan 2 på natten (Mattias satt å drack under tiden). Må tro att jag var ltie seg då :)
Söndagen var inte riktigt lika intensiv, men jag hjälpte Josef med det sista medans Mattias åkte och hämtade mamma och pappa som kom och hälsade på en stund.
Har saknat min pappa!
Däckbytandet sen vi skulle utföra på svärfars bil är en annan historia :S vi skulle hjälpa honom med det, då vi fick låna bilen under måndagen för att dra släp. Men det var inte det lättaste med fel däck :)
Så kom den hemska dagen... Åkte hemifrån strax efter kl 8 på morgonen. for in till kristineberg för att hämta upp den nya soffan. Det gick väl ganska smärtfritt.
Kom ut hit, tog ner vår gamla soffa, bar upp den nya. Iväg till stan igen och lämna vår soffa hos mor å far, och hämta deras tresitssoffa och fåtölj. Så långt var jag med... Mattias var tvungen att dumpa av mig vid solhem då kl hade blivit halv ett redan. så jag slapp åka med när de lämnade soffa hemma hos josef och hämtade upp skräpet som fyllde upp hans altan :) *puh*
Någonstans mellan det och att han hämtade mig vid halv fyra så hann han köra en madrass åt sin bror oxå. Sen när vi kom hit, så var det dags att slänga in vårt skräp. Så tänkte vi då, som vi pratat om, att röja ur de stora förråden där ute så vi kunde fixa våran festlokal :)
Några av grannarna stod och tittade på, och andra hjälpte till så gott de kunde. Kärran blev överfull! Tias åkte med josef och sabina och slängde shitten och lämnade släp, bil och sabina i stan medans jag hann städa ur det sista, samt göra i ordning lite här hemma. Höll på till 20-21 tror jag.
Idag har jag träningsvärk!
Inte allt för mycket har hänt idag. Var och storhandlade på willys bara :)
Imorn blir det abc igen, sen när jag nu kommer hem ska jag tvätta och städa, tjoho!!

Nu blir det natta kudden!
pussar å kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar