Välkommen hit!

Så kul att du kommer på besök :)


måndag 22 mars 2010

Just det...

God afton!
Nyss hemkommen från den icke så stora staden Borås. Planerna blev inte korrekt utförda idag dock. Men det blev väldigt trevligt ändå. Satt hemma hos mor och syster hela kvällen, kollade lite film, åt lite tacos och diskade lite disk :)



Nej men det var en väldigt trevlig afton måste jag säga. Det tåls att göras om snart :)

Kom på att jag återfann en gammal vän här om dagen. Mitt kära lilla mIRC, haha. Uråldrigt, jag vet. Men det är allt en liten nostalgitripp att logga in där. Det var ju in ungdomens dagar man... irc-raggade, hahahah! En hel del vänner från gamla tider finns faktiskt kvar där. Helt otroligt! Det är då man frågar sig, har folk verkligen något liv?
Jag kommer på tanken kanske en gång vartannat år, sen glömmer jag bort det lika fort. Tills nästa vecka kommer jag nog på något annat lika skoj.

Alltså jag trodde fantasin skulle sprudla nu, och det gör den säkert egentligen, men det känns som en dimma som lagt sig över hjärnan. Har försökt läsa på lite om israel-palestina-konflikten då min syster upptäckt något fint inne i stan.
Jag behöver verkligen någon insatt som kan förklara för mig vad de menar...
emmaus
Jag var inne på wikipedia, som ju brukar vara väldigt bra, och skulle läsa på lite. Men jag är väldigt skeptisk. På dem låter det som om judarna, israeliterna är skjutglada idioter som bara vill ställa till med bråk ?!?
Skulle uppskatta lite upplysningar på den fronten.

Antagligen är det så att just dessa tankar upptagit en stor del av min hjärnverksamhet, för jag börjar bli grymmeseg. Dags att göra hjärnan till viljes och tagga ner lite framför nån kass serie på tv :)


sov gott nu, det ska jag göra :P

2 kommentarer:

  1. Jag tycker det är konstigt att man anklagar judarna för saker som händer, med tanke på att det var de andra började. Ska de bara sitta och ta emot en massa skit och inte slå tillbaka? Och när de väl gör det då framstår de som barbariska. Är inte det dubbelmoral?

    SvaraRadera
  2. mjau, jag kan inte annat än att hålla med! å de stackars palestinierna är ju så oskyldiga...

    SvaraRadera